خرید ملک و زندگی در ترکیه

سایت راهنمای خرید و زندگی در کشور ترکیه

خرید ملک و زندگی در ترکیه

سایت راهنمای خرید و زندگی در کشور ترکیه

  • ۰
  • ۰

تابعیت ترکیه به شما این حق را می دهد که به طور دائم در این کشور اقامت داشته باشید و برای ویزای تجاری E2 به ایالات متحده درخواست دهید. برای دریافت پاسپورت، سرمایه گذاران اغلب املاک و مستغلات را با قیمت 250000 دلار یا بیشتر خریداری می کنند. ثبت وضعیت از سه تا شش ماه طول می کشد. سرمایه گذاری در سه سال قابل بازگشت است.

شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری: چه کسانی واجد شرایط هستند و چگونه می توان آن را دریافت کرد

تابعیت ترکیه به شما این حق را می دهد که به طور دائم در این کشور اقامت داشته باشید و برای ویزای تجاری E2 به ایالات متحده درخواست دهید. برای دریافت پاسپورت، سرمایه گذاران اغلب املاک و مستغلات را با قیمت 250000 دلار یا بیشتر خریداری می کنند. ثبت وضعیت از سه تا شش ماه طول می کشد. سرمایه گذاری در سه سال قابل بازگشت است.

ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید، چه کسی مناسب است و چگونه این برنامه با برنامه های دیگر متفاوت است.

مزایای شهروندی ترکیه

ترکیه به عنوان کشوری تفریحی با آب و هوای معتدل مدیترانه ای، طبیعت خیره کننده، غذاهای غنی و مردمی مهمان نواز شناخته می شود. اما مزایای آن فقط در آب و هوا و فرهنگ نیست. سرمایه گذاران به منظور به دست آوردن چشم انداز سرمایه گذاری های سودآور، توسعه تجارت، خرید املاک و مستغلات مایع و همچنین فرصتی برای دریافت ویزای تجاری E2 در ایالات متحده، شهروند ترکیه می شوند.

بدون ویزا سفر کنید. شهروندان ترکیه بدون ویزا به 111 کشور از جمله ژاپن، هنگ کنگ و سنگاپور سفر می کنند.

این امکان وجود دارد که برای ویزای سرمایه گذار E2 به ایالات متحده درخواست دهید و با تمام خانواده به آنجا مهاجرت کنید. ترکیه و آمریکا برای صدور این نوع ویزا توافق نامه امضا کرده اند.

ویزای E2 غیر مهاجرتی است - نمی توانید گرین کارت بگیرید و با آن درخواست شهروندی بدهید. مدت اعتبار آن پنج سال است و پس از آن برای دو سال قابل تمدید است.

هیچ حداقل نیاز سرمایه گذاری برای ویزای E2 وجود ندارد. اگر سرمایه گذاری در اقتصاد آمریکا را به 900000 دلار افزایش دهید یا ده شغل ایجاد کنید، می توانید ویزای EB5 و گرین کارت دریافت کنید که دروازه شهروندی را باز می کند.

شرایط مناسب برای اخذ شهروندی ترکیه. لازم نیست سرمایه گذاران تابعیت فعلی خود را رها کنند و در آزمون زبان یا تاریخ کشور شرکت نکنند. علاوه بر این، برنامه سرمایه گذاری الزامی نمی کند

متقاضی اقامت در ترکیه به منظور کسب یا حفظ وضعیت.

تضمین های اجتماعی شهروندان ترکیه این فرصت را دارند که در کلینیک های این کشور درمان شوند یا در دانشگاه ها به صورت رایگان تحصیل کنند. همچنین محدودیتی برای ارث بردن املاک و دارایی ها وجود ندارد.

تا همین اواخر یکی از مزیت های شهروندی ترکیه، امکان جابجایی کل خانواده به انگلستان با ویزای تجاری (ویزای تجاری ترکیه) در مدت یک تا دو ماه بود. سرمایه گذاری لازم نبود - انتقال سرمایه یا افتتاح یک تجارت کافی بود. پس از انتقال به ویزای تجاری ترکیه، می توانید برای اقامت دائم انگلستان و شهروندی این کشور اقدام کنید.

برنامه ویزای تجاری ترکیه در پایان سال 2020 بسته شد. تمدید آن در حال حاضر در حال بحث است.

چشم انداز شهروندی اتحادیه اروپا. ترکیه مدعی پیوستن به اتحادیه اروپا است و در حال مذاکره برای سفر بدون ویزا به منطقه شنگن است.

چه کسانی می توانند با سرمایه گذاری تابعیت ترکیه را دریافت کنند

یک خارجی که محکوم نشده باشد قوانین مهاجرت ترکیه را نقض نکرده و شرایط برنامه را رعایت کرده باشد می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند.

شهروندان ارمنستان، کوبا، نیجریه، کره شمالی و سوریه نمی توانند در این برنامه شرکت کنند.

تابعیت ترکیه به همسر سرمایه گذار و فرزندان زیر 18 سال اعطا می شود. علاوه بر این، والدین همسر یا فرزندان بزرگسال آنها در صورت وابستگی مالی به سرمایه گذار می توانند تابعیت خود را دریافت کنند. نیازی به سرمایه گذاری اضافی برای فرزندان و والدین نیست.

اگر فرزندان بالغ و والدین سرمایه‌گذار منابع درآمدی خاص خود را داشته باشند، نمی‌توان آنها را در درخواست گنجاند. برای دریافت شهروندی، آنها به عنوان متقاضیان اصلی فردی در برنامه شرکت می کنند و شرایط سرمایه گذاری را برآورده می کنند.

پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری در میان ساکنان خاورمیانه، روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع محبوب است

نحوه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شما می توانید در عرض سه تا شش ماه تابعیت ترکیه را دریافت کنید. در بین خارجی ها، شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری مورد تقاضا است. به این ترتیب نیمی از متقاضیان پاسپورت ترکیه را دریافت می کنند. طی دو سال گذشته بیش از 35 هزار نفر از این طریق گذرنامه ترکیه را دریافت کرده اند. متقاضی می تواند یکی از شش گزینه سرمایه گذاری را انتخاب کند:

  • خرید ملک به ارزش 250000 دلار. این ساده ترین و محبوب ترین گزینه سرمایه گذاری هنگام درخواست است. شما می توانید هر ملکی را خریداری کنید: آپارتمان، خانه، اماکن تجاری/صنعتی و زمین. خرید یک شی ضروری نیست - می توانید چندین آپارتمان با هزینه کل بیش از 250000 دلار خریداری کنید. تنها شرط: بین معاملات نباید بیش از دو ماه سپری شود..
  • سپرده گذاری در بانک به مبلغ 500000 دلار یا بیشتر. شما می توانید با هر ارزی که بانک ترکیه قبول می کند، پول پس انداز کنید. متوسط سود سپرده به لیر ترکیه در سال 2020 از 6.75 تا 15.5 درصد، به دلار - از 0.9 تا 1.5 درصد است.
  • خرید اوراق بهادار ملی از 500000 دلار: اوراق قرضه و قبوض دولتی، و همچنین سهام صندوق های سرمایه گذاری متخصص در سرمایه گذاری املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری خطرپذیر.
  • خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ 500000 دلار با تعهد حفظ دارایی به مدت سه سال.
  • خرید سهام صندوق های سرمایه گذاری به مبلغ 500000 دلار، متخصص در املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری های خطرپذیر، با تعهد به حفظ دارایی ها به مدت سه سال.
  • یک کسب و کار با سرمایه 500000 دلار باز کنید یا حداقل 50 شغل ایجاد کنید.

سرمایه گذاری در شهروندی ترکیه قابل بازگشت است. سه سال پس از اخذ تابعیت، می توانید اوراق یا املاک خریداری شده را بفروشید یا سپرده را ببندید. اگر خوش شانس باشید، سرمایه گذاری سودآور خواهد بود.

مطالعه بیشتر: زندگی در ترکیه

قیمت ملک در ترکیه: مروری بر بازار

محبوب ترین گزینه برای اخذ شهروندی سرمایه گذاری ترکیه، خرید ملک است. بر خلاف برخی از این برنامه ها، خارجی ها برای خرید ملک نیازی به دریافت مجوز ندارند.

املاک بسیاری در ترکیه برای هر سلیقه ای وجود دارد: آپارتمان های ارزان قیمت، آپارتمان ها در مجتمع های مسکونی مدرن با زیرساخت های خاص خود، پنت هاوس ها، عمارت ها، ویلاهای کنار دریا، اماکن تجاری. اغلب سرمایه گذاران در استانبول، آنتالیا و آنکارا مسکن می خرند.

هزینه یک آپارتمان یک اتاقه در یک شهر استانی به طور متوسط ​​از 30،000 دلار تا 50،000 دلار، ویلاهای با چند اتاق خواب - از 100،000 دلار است.

با 250000 دلار یک سرمایه گذار می تواند یکی از موارد زیر را خریداری کند:

  • چندین آپارتمان ارزان قیمت در کمر
  • یک آپارتمان دو اتاقه در استانبول با مساحت 80 متر مربع;
  • آپارتمان سه اتاقه در آنتالیا با مساحت 170 متر مربع;
  • ویلا کنار دریا در آلانیا با مساحت 200 متر مربع.

 

خرید املاک ترکیه می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد. ارزش اسمی املاک در استانبول طی پنج تا ده سال دو برابر می شود. افزایش قیمت مسکن در کشور معمولا بین 5 تا 20 درصد در سال متغیر است. افزایش واقعی قیمت ها، با در نظر گرفتن تورم بالا، کم تر است - از 2 تا 6.5٪ در سال. از سال 2015 تا 2019، قیمت ها حتی اندکی کاهش یافت. اجاره 5 تا 8 درصد دیگر را در سال به ارمغان می آورد.

املاک ترکیه یکی از ارزان ترین املاک در آسیا است. یک متر مربع به طور متوسط ​​450 تا 800 دلار قیمت دارد. مسکن بسیار مایع است - معمولاً املاک ظرف چند ماه فروخته می شود.

تقاضا برای مسکن در میان مشکلات اقتصادی ترکیه تا حد زیادی توسط خارجی ها حمایت می شود. کاهش ارزش لیر ترکیه به نفع آنهاست - املاک بسیاری با قیمت های جذاب در بازار وجود دارد.

مراحل اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در چند مرحله انجام می شود.

برآورده کردن الزامات برنامه: جستجو و خرید ملک، راه اندازی کسب و کار، خرید اوراق بهادار یا افتتاح سپرده. برای انجام این کار، همچنین باید یک حساب بانکی باز کنید و شماره مالیات دهندگان را دریافت کنید.

جمع آوری مدارک لازم علاوه بر اسناد استاندارد، به عنوان مثال. یک پرسشنامه، یک کپی از گذرنامه، تایید پرداخت هزینه های دولتی و عکس، شما نیاز دارید:

    گواهی ترخیص پلیس؛

    مجوز محضری برای پردازش داده های متقاضی توسط مقامات محلی. به لطف آن، ادارات دولتی به اطلاعات حساب های بانکی، دارایی ها و املاک شما دسترسی خواهند داشت.

    اسنادی که اجرای سرمایه گذاری ها را تأیید می کند: به عنوان مثال، گواهی انطباق از خدمات کاداستر، گزارش ارزیابی بازار، عصاره بانک یا صندوق سرمایه گذاری، اسناد تشکیل دهنده.

کلیه مدارک خارجی باید به زبان ترکی ترجمه، محضری و آپستیل شوند.

اخذ مجوز اقامت کوتاه مدت. این سند بدون مشکل صادر می شود. کافی است هدف را مشخص کنید - کسب شهروندی سرمایه گذاری.

درخواست شهروندی در اداره ثبت احوال ترکیه یا سفارت در خارج از کشور. به بسته اسنادی که قبلاً جمع آوری شده است، باید یک کپی از مجوز اقامت اضافه کنید و داده های بیومتریک را ارسال کنید. درخواست ظرف سه ماه بررسی می شود. در این مدت اسناد توسط وزارت کشور ترکیه بررسی می شود و تصمیم در مورد اعطای تابعیت به امضای رئیس جمهور خواهد رسید.

دریافت پاسپورت ترکیه متقاضی به ترکیه می آید و پاسپورت دریافت می کند. در صورت عدم امکان، مدارک توسط وکیل قابل دریافت است.

خطرات سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه

سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه شامل ریسک های زیادی است:

  • کاهش رشد اقتصادی؛
  • تورم بالا و کاهش ارزش لیر در برابر دلار؛
  • بی ثباتی سیاسی - در سال 2016، تلاشی برای یک کودتای مسلحانه در کشور صورت گرفت.
  • همسایه سوریه، جایی که جنگ داخلی و اوضاع آشفته در مرز با ارمنستان وجود دارد.

همه اینها می تواند فضای سرمایه گذاری در کشور را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. به عنوان مثال، افزایش قیمت ملک کند خواهد شد. تقاضا برای آن در میان جمعیت محلی در حال کاهش است و سرمایه گذاران خارجی بعید است که بتوانند هزینه های خرید را در صورت افت بازار جبران کنند.

راه های دیگر برای اخذ تابعیت ترکیه

علاوه بر سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه، چندین راه دیگر برای اخذ تابعیت ترکیه وجود دارد:

  • از طریق ازدواج - پس از سه سال ازدواج.
  • از طریق تولد – مناسب برای کسانی که حداقل یکی از والدینشان شهروند ترکیه باشد.
  • از طریق استخدام - پس از پنج سال کار تحت قرارداد.
  • از طریق تابعیت - پس از پنج سال زندگی در ترکیه. یک شرط مهم: در این مدت، مجموعاً بیش از شش ماه نمی توانید کشور را ترک کنید. برای درخواست، همچنین باید دانش زبان ترکی را ثابت کنید، شغل داشته باشید یا سطح درآمد کافی را ثابت کنید.

    ساده ترین راه برای دریافت مجوز اقامت توریستی اولیه، خرید هر ملکی است. راه دیگر این است که با خرید ملکی به ارزش 100000 دلار، اجازه اقامت دائم دریافت کنید. اجازه اقامت دائم به مدت دو سال داده می شود، سپس می توان آن را برای سه سال دیگر تمدید کرد.

    برای شایستگی ویژه (کارت فیروزه ای) - برای دستاوردهای برجسته در علم، تجارت، فرهنگ یا ورزش.

ساحل کیلیوس در استانبول

چه کسی ممکن است به اخذ تابعیت ترکیه فکر کند

شهروندی از طریق سرمایه گذاری در ترکیه برای کسانی مناسب است که می خواهند به طور دائم در این کشور زندگی کنند، ویزای سرمایه گذاری E2 آمریکا را دریافت کنند یا در مواقع اضطراری در خانه "رشته دوم" داشته باشند. همچنین، وضعیت یک شهروند به شما امکان می دهد املاک و مستغلات را با نرخ های وام مسکن ترجیحی خریداری کنید.

اگر سرمایه گذار بخواهد از ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپا، بریتانیای کبیر، چین بازدید کند، مالیات ها را بهینه کند یا تجارت در اروپا را توسعه دهد، تابعیت ترکیه مناسب نیست. در این موارد بهتر است شهروندی مالت، مونته نگرو، کارائیب (آنتیگوا و باربودا، دومینیکا، سنت لوسیا، گرانادا، سنت کیتس و نویس و وانواتو) را انتخاب کنید. همه آنها به شما اجازه می دهند بدون زندگی در کشورهای ذکر شده یا دانستن زبان مادری خود، برای کل خانواده شهروندی دریافت کنید.

پاسپورت مالتی به شما امکان می دهد در هر کشور اتحادیه اروپا زندگی، کار و تجارت کنید، بدون ویزا در شنگن، ایالات متحده و بریتانیا سفر کنید و همچنین دسترسی به سیستم بانکی اروپا را فراهم می کند.

شهروندی مونته نگرو دسترسی بدون ویزا را به کشورهای شنگن باز می کند - در آنجا می توانید 90 روز از 180 روز را بگذرانید. علاوه بر این، با پاسپورت وانواتو یا یکی از کشورهای دیگر حوزه کارائیب، می توانید بدون ویزا به بریتانیا بروید و اقامت کنید. تا شش ماه.

سوالات متداول

چگونه تابعیت ترکیه را دریافت کنیم؟

پاسپورت ترکیه را می توان از چند راه دریافت کرد:

  • با سرمایه گذاری از 250000 دلار؛
  • از طریق ازدواج؛
  • با تولد، اگر حداقل یکی از والدین ترک باشد.
  • از طریق استخدام پس از پنج سال کار؛
  • از طریق اخذ تابعیت پس از پنج سال زندگی در ترکیه؛
  • برای شایستگی های ویژه و دستاوردهای برجسته.

هزینه شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

برای دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، باید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • خرید املاک و مستغلات از 250000 دلار؛
  • افتتاح سپرده بانکی از 500000 دلار؛
  • خرید اوراق بهادار به مبلغ 500000 دلار؛
  • راه اندازی کسب و کار با سرمایه 500000 دلار؛
  • ایجاد 50 شغل

پس از سه سال می توان املاک و اوراق بهادار را فروخت و سرمایه گذاری یا تجارت را تعطیل کرد.

تابعیت ترکیه به سرمایه گذار چه می دهد؟

  • مزایای اصلی شهروندی ترکیه:
  • دوره ثبت نام از سه تا شش ماه؛
  • فرصت به دست آوردن شهروندی فوری برای کل خانواده؛
  • فرصت درخواست ویزای سرمایه گذار E2 آمریکا و مهاجرت به ایالات متحده با تمام خانواده؛
  • چشم انداز شهروندی اتحادیه اروپا در صورت پذیرش ترکیه؛
  • سرمایه گذاری ها را می توان در سه سال بازگرداند.
  • نیازی نیست تابعیت فعلی خود را رها کنید.
  • دانستن زندگی در ترکیه و دانستن زبان ضروری نیست.
  • تابعیت می تواند ارثی باشد.

اگر فرزندی در ترکیه متولد شود، آیا تابعیت ترکیه را دریافت می کند؟

اگر یک کودک حداقل یکی از والدینش شهروند ترکیه باشد، تابعیت ترکیه را دریافت می کند، در این مورد، کشور محل تولد اهمیتی ندارد. با این حال، اگر پدر و مادر هر دو خارجی باشند، کودک تابعیت ترکیه را کسب نخواهد کرد، حتی اگر در ترکیه متولد شود.

برای اخذ شهروندی ترکیه چه مالیات هایی باید پرداخت شود؟

بستگی به این دارد که در کدام کشور ساکن مالیات هستید. اگر بیش از 183 روز در سال در خارج از کشور تابعیت زندگی می کنید، دیگر مقیم آن کشور نیستید.

اگر بیش از 183 روز در سال در ترکیه زندگی می کنید، مقیم مالیاتی می شوید و باید فقط به اداره مالیات ترکیه مالیات بپردازید. اگر ترکیه توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف را با کشور اولین شهروندی شما منعقد کرده باشد، نیازی به دوبار پرداخت نیست.

هنگام فروش املاک، باید مالیات بر فروش - 2٪ از ارزش ملک را از فروشنده و خریدار بپردازید.

آیا امکان داشتن تابعیت مضاعف در ترکیه وجود دارد؟

قوانین ترکیه به خارجی ها اجازه می دهد بدون انصراف از تابعیت خود، تابعیت خود را دریافت کنند.

سربازی اجباری در ترکیه وجود دارد. آیا سرمایه گذار یا فرزندانش باید در ارتش خدمت کنند؟

سرمایه گذار که تابعیت ترکیه را کسب کرده باشد از خدمت سربازی معاف است. پسران او مشمول خدمت سربازی می شوند و پس از 18 سال مشمول خدمت اجباری می شوند. با این حال، تماس را می توان با پرداخت هزینه 6000 دلار لغو کرد.

  • ۰۰/۰۹/۲۲
  • فردین امیری

زندگی در ترکیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی