خرید ملک و زندگی در ترکیه

سایت راهنمای خرید و زندگی در کشور ترکیه

خرید ملک و زندگی در ترکیه

سایت راهنمای خرید و زندگی در کشور ترکیه

۶ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تابعیت ترکیه به شما این حق را می دهد که به طور دائم در این کشور اقامت داشته باشید و برای ویزای تجاری E2 به ایالات متحده درخواست دهید. برای دریافت پاسپورت، سرمایه گذاران اغلب املاک و مستغلات را با قیمت 250000 دلار یا بیشتر خریداری می کنند. ثبت وضعیت از سه تا شش ماه طول می کشد. سرمایه گذاری در سه سال قابل بازگشت است.

شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری: چه کسانی واجد شرایط هستند و چگونه می توان آن را دریافت کرد

تابعیت ترکیه به شما این حق را می دهد که به طور دائم در این کشور اقامت داشته باشید و برای ویزای تجاری E2 به ایالات متحده درخواست دهید. برای دریافت پاسپورت، سرمایه گذاران اغلب املاک و مستغلات را با قیمت 250000 دلار یا بیشتر خریداری می کنند. ثبت وضعیت از سه تا شش ماه طول می کشد. سرمایه گذاری در سه سال قابل بازگشت است.

ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید، چه کسی مناسب است و چگونه این برنامه با برنامه های دیگر متفاوت است.

مزایای شهروندی ترکیه

ترکیه به عنوان کشوری تفریحی با آب و هوای معتدل مدیترانه ای، طبیعت خیره کننده، غذاهای غنی و مردمی مهمان نواز شناخته می شود. اما مزایای آن فقط در آب و هوا و فرهنگ نیست. سرمایه گذاران به منظور به دست آوردن چشم انداز سرمایه گذاری های سودآور، توسعه تجارت، خرید املاک و مستغلات مایع و همچنین فرصتی برای دریافت ویزای تجاری E2 در ایالات متحده، شهروند ترکیه می شوند.

بدون ویزا سفر کنید. شهروندان ترکیه بدون ویزا به 111 کشور از جمله ژاپن، هنگ کنگ و سنگاپور سفر می کنند.

این امکان وجود دارد که برای ویزای سرمایه گذار E2 به ایالات متحده درخواست دهید و با تمام خانواده به آنجا مهاجرت کنید. ترکیه و آمریکا برای صدور این نوع ویزا توافق نامه امضا کرده اند.

ویزای E2 غیر مهاجرتی است - نمی توانید گرین کارت بگیرید و با آن درخواست شهروندی بدهید. مدت اعتبار آن پنج سال است و پس از آن برای دو سال قابل تمدید است.

هیچ حداقل نیاز سرمایه گذاری برای ویزای E2 وجود ندارد. اگر سرمایه گذاری در اقتصاد آمریکا را به 900000 دلار افزایش دهید یا ده شغل ایجاد کنید، می توانید ویزای EB5 و گرین کارت دریافت کنید که دروازه شهروندی را باز می کند.

شرایط مناسب برای اخذ شهروندی ترکیه. لازم نیست سرمایه گذاران تابعیت فعلی خود را رها کنند و در آزمون زبان یا تاریخ کشور شرکت نکنند. علاوه بر این، برنامه سرمایه گذاری الزامی نمی کند

متقاضی اقامت در ترکیه به منظور کسب یا حفظ وضعیت.

تضمین های اجتماعی شهروندان ترکیه این فرصت را دارند که در کلینیک های این کشور درمان شوند یا در دانشگاه ها به صورت رایگان تحصیل کنند. همچنین محدودیتی برای ارث بردن املاک و دارایی ها وجود ندارد.

تا همین اواخر یکی از مزیت های شهروندی ترکیه، امکان جابجایی کل خانواده به انگلستان با ویزای تجاری (ویزای تجاری ترکیه) در مدت یک تا دو ماه بود. سرمایه گذاری لازم نبود - انتقال سرمایه یا افتتاح یک تجارت کافی بود. پس از انتقال به ویزای تجاری ترکیه، می توانید برای اقامت دائم انگلستان و شهروندی این کشور اقدام کنید.

برنامه ویزای تجاری ترکیه در پایان سال 2020 بسته شد. تمدید آن در حال حاضر در حال بحث است.

چشم انداز شهروندی اتحادیه اروپا. ترکیه مدعی پیوستن به اتحادیه اروپا است و در حال مذاکره برای سفر بدون ویزا به منطقه شنگن است.

چه کسانی می توانند با سرمایه گذاری تابعیت ترکیه را دریافت کنند

یک خارجی که محکوم نشده باشد قوانین مهاجرت ترکیه را نقض نکرده و شرایط برنامه را رعایت کرده باشد می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند.

شهروندان ارمنستان، کوبا، نیجریه، کره شمالی و سوریه نمی توانند در این برنامه شرکت کنند.

تابعیت ترکیه به همسر سرمایه گذار و فرزندان زیر 18 سال اعطا می شود. علاوه بر این، والدین همسر یا فرزندان بزرگسال آنها در صورت وابستگی مالی به سرمایه گذار می توانند تابعیت خود را دریافت کنند. نیازی به سرمایه گذاری اضافی برای فرزندان و والدین نیست.

اگر فرزندان بالغ و والدین سرمایه‌گذار منابع درآمدی خاص خود را داشته باشند، نمی‌توان آنها را در درخواست گنجاند. برای دریافت شهروندی، آنها به عنوان متقاضیان اصلی فردی در برنامه شرکت می کنند و شرایط سرمایه گذاری را برآورده می کنند.

پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری در میان ساکنان خاورمیانه، روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع محبوب است

نحوه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شما می توانید در عرض سه تا شش ماه تابعیت ترکیه را دریافت کنید. در بین خارجی ها، شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری مورد تقاضا است. به این ترتیب نیمی از متقاضیان پاسپورت ترکیه را دریافت می کنند. طی دو سال گذشته بیش از 35 هزار نفر از این طریق گذرنامه ترکیه را دریافت کرده اند. متقاضی می تواند یکی از شش گزینه سرمایه گذاری را انتخاب کند:

  • خرید ملک به ارزش 250000 دلار. این ساده ترین و محبوب ترین گزینه سرمایه گذاری هنگام درخواست است. شما می توانید هر ملکی را خریداری کنید: آپارتمان، خانه، اماکن تجاری/صنعتی و زمین. خرید یک شی ضروری نیست - می توانید چندین آپارتمان با هزینه کل بیش از 250000 دلار خریداری کنید. تنها شرط: بین معاملات نباید بیش از دو ماه سپری شود..
  • سپرده گذاری در بانک به مبلغ 500000 دلار یا بیشتر. شما می توانید با هر ارزی که بانک ترکیه قبول می کند، پول پس انداز کنید. متوسط سود سپرده به لیر ترکیه در سال 2020 از 6.75 تا 15.5 درصد، به دلار - از 0.9 تا 1.5 درصد است.
  • خرید اوراق بهادار ملی از 500000 دلار: اوراق قرضه و قبوض دولتی، و همچنین سهام صندوق های سرمایه گذاری متخصص در سرمایه گذاری املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری خطرپذیر.
  • خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ 500000 دلار با تعهد حفظ دارایی به مدت سه سال.
  • خرید سهام صندوق های سرمایه گذاری به مبلغ 500000 دلار، متخصص در املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری های خطرپذیر، با تعهد به حفظ دارایی ها به مدت سه سال.
  • یک کسب و کار با سرمایه 500000 دلار باز کنید یا حداقل 50 شغل ایجاد کنید.

سرمایه گذاری در شهروندی ترکیه قابل بازگشت است. سه سال پس از اخذ تابعیت، می توانید اوراق یا املاک خریداری شده را بفروشید یا سپرده را ببندید. اگر خوش شانس باشید، سرمایه گذاری سودآور خواهد بود.

مطالعه بیشتر: زندگی در ترکیه

قیمت ملک در ترکیه: مروری بر بازار

محبوب ترین گزینه برای اخذ شهروندی سرمایه گذاری ترکیه، خرید ملک است. بر خلاف برخی از این برنامه ها، خارجی ها برای خرید ملک نیازی به دریافت مجوز ندارند.

املاک بسیاری در ترکیه برای هر سلیقه ای وجود دارد: آپارتمان های ارزان قیمت، آپارتمان ها در مجتمع های مسکونی مدرن با زیرساخت های خاص خود، پنت هاوس ها، عمارت ها، ویلاهای کنار دریا، اماکن تجاری. اغلب سرمایه گذاران در استانبول، آنتالیا و آنکارا مسکن می خرند.

هزینه یک آپارتمان یک اتاقه در یک شهر استانی به طور متوسط ​​از 30،000 دلار تا 50،000 دلار، ویلاهای با چند اتاق خواب - از 100،000 دلار است.

با 250000 دلار یک سرمایه گذار می تواند یکی از موارد زیر را خریداری کند:

  • چندین آپارتمان ارزان قیمت در کمر
  • یک آپارتمان دو اتاقه در استانبول با مساحت 80 متر مربع;
  • آپارتمان سه اتاقه در آنتالیا با مساحت 170 متر مربع;
  • ویلا کنار دریا در آلانیا با مساحت 200 متر مربع.

 

خرید املاک ترکیه می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد. ارزش اسمی املاک در استانبول طی پنج تا ده سال دو برابر می شود. افزایش قیمت مسکن در کشور معمولا بین 5 تا 20 درصد در سال متغیر است. افزایش واقعی قیمت ها، با در نظر گرفتن تورم بالا، کم تر است - از 2 تا 6.5٪ در سال. از سال 2015 تا 2019، قیمت ها حتی اندکی کاهش یافت. اجاره 5 تا 8 درصد دیگر را در سال به ارمغان می آورد.

املاک ترکیه یکی از ارزان ترین املاک در آسیا است. یک متر مربع به طور متوسط ​​450 تا 800 دلار قیمت دارد. مسکن بسیار مایع است - معمولاً املاک ظرف چند ماه فروخته می شود.

تقاضا برای مسکن در میان مشکلات اقتصادی ترکیه تا حد زیادی توسط خارجی ها حمایت می شود. کاهش ارزش لیر ترکیه به نفع آنهاست - املاک بسیاری با قیمت های جذاب در بازار وجود دارد.

مراحل اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در چند مرحله انجام می شود.

برآورده کردن الزامات برنامه: جستجو و خرید ملک، راه اندازی کسب و کار، خرید اوراق بهادار یا افتتاح سپرده. برای انجام این کار، همچنین باید یک حساب بانکی باز کنید و شماره مالیات دهندگان را دریافت کنید.

جمع آوری مدارک لازم علاوه بر اسناد استاندارد، به عنوان مثال. یک پرسشنامه، یک کپی از گذرنامه، تایید پرداخت هزینه های دولتی و عکس، شما نیاز دارید:

    گواهی ترخیص پلیس؛

    مجوز محضری برای پردازش داده های متقاضی توسط مقامات محلی. به لطف آن، ادارات دولتی به اطلاعات حساب های بانکی، دارایی ها و املاک شما دسترسی خواهند داشت.

    اسنادی که اجرای سرمایه گذاری ها را تأیید می کند: به عنوان مثال، گواهی انطباق از خدمات کاداستر، گزارش ارزیابی بازار، عصاره بانک یا صندوق سرمایه گذاری، اسناد تشکیل دهنده.

کلیه مدارک خارجی باید به زبان ترکی ترجمه، محضری و آپستیل شوند.

اخذ مجوز اقامت کوتاه مدت. این سند بدون مشکل صادر می شود. کافی است هدف را مشخص کنید - کسب شهروندی سرمایه گذاری.

درخواست شهروندی در اداره ثبت احوال ترکیه یا سفارت در خارج از کشور. به بسته اسنادی که قبلاً جمع آوری شده است، باید یک کپی از مجوز اقامت اضافه کنید و داده های بیومتریک را ارسال کنید. درخواست ظرف سه ماه بررسی می شود. در این مدت اسناد توسط وزارت کشور ترکیه بررسی می شود و تصمیم در مورد اعطای تابعیت به امضای رئیس جمهور خواهد رسید.

دریافت پاسپورت ترکیه متقاضی به ترکیه می آید و پاسپورت دریافت می کند. در صورت عدم امکان، مدارک توسط وکیل قابل دریافت است.

خطرات سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه

سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه شامل ریسک های زیادی است:

  • کاهش رشد اقتصادی؛
  • تورم بالا و کاهش ارزش لیر در برابر دلار؛
  • بی ثباتی سیاسی - در سال 2016، تلاشی برای یک کودتای مسلحانه در کشور صورت گرفت.
  • همسایه سوریه، جایی که جنگ داخلی و اوضاع آشفته در مرز با ارمنستان وجود دارد.

همه اینها می تواند فضای سرمایه گذاری در کشور را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. به عنوان مثال، افزایش قیمت ملک کند خواهد شد. تقاضا برای آن در میان جمعیت محلی در حال کاهش است و سرمایه گذاران خارجی بعید است که بتوانند هزینه های خرید را در صورت افت بازار جبران کنند.

راه های دیگر برای اخذ تابعیت ترکیه

علاوه بر سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه، چندین راه دیگر برای اخذ تابعیت ترکیه وجود دارد:

  • از طریق ازدواج - پس از سه سال ازدواج.
  • از طریق تولد – مناسب برای کسانی که حداقل یکی از والدینشان شهروند ترکیه باشد.
  • از طریق استخدام - پس از پنج سال کار تحت قرارداد.
  • از طریق تابعیت - پس از پنج سال زندگی در ترکیه. یک شرط مهم: در این مدت، مجموعاً بیش از شش ماه نمی توانید کشور را ترک کنید. برای درخواست، همچنین باید دانش زبان ترکی را ثابت کنید، شغل داشته باشید یا سطح درآمد کافی را ثابت کنید.

    ساده ترین راه برای دریافت مجوز اقامت توریستی اولیه، خرید هر ملکی است. راه دیگر این است که با خرید ملکی به ارزش 100000 دلار، اجازه اقامت دائم دریافت کنید. اجازه اقامت دائم به مدت دو سال داده می شود، سپس می توان آن را برای سه سال دیگر تمدید کرد.

    برای شایستگی ویژه (کارت فیروزه ای) - برای دستاوردهای برجسته در علم، تجارت، فرهنگ یا ورزش.

ساحل کیلیوس در استانبول

چه کسی ممکن است به اخذ تابعیت ترکیه فکر کند

شهروندی از طریق سرمایه گذاری در ترکیه برای کسانی مناسب است که می خواهند به طور دائم در این کشور زندگی کنند، ویزای سرمایه گذاری E2 آمریکا را دریافت کنند یا در مواقع اضطراری در خانه "رشته دوم" داشته باشند. همچنین، وضعیت یک شهروند به شما امکان می دهد املاک و مستغلات را با نرخ های وام مسکن ترجیحی خریداری کنید.

اگر سرمایه گذار بخواهد از ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپا، بریتانیای کبیر، چین بازدید کند، مالیات ها را بهینه کند یا تجارت در اروپا را توسعه دهد، تابعیت ترکیه مناسب نیست. در این موارد بهتر است شهروندی مالت، مونته نگرو، کارائیب (آنتیگوا و باربودا، دومینیکا، سنت لوسیا، گرانادا، سنت کیتس و نویس و وانواتو) را انتخاب کنید. همه آنها به شما اجازه می دهند بدون زندگی در کشورهای ذکر شده یا دانستن زبان مادری خود، برای کل خانواده شهروندی دریافت کنید.

پاسپورت مالتی به شما امکان می دهد در هر کشور اتحادیه اروپا زندگی، کار و تجارت کنید، بدون ویزا در شنگن، ایالات متحده و بریتانیا سفر کنید و همچنین دسترسی به سیستم بانکی اروپا را فراهم می کند.

شهروندی مونته نگرو دسترسی بدون ویزا را به کشورهای شنگن باز می کند - در آنجا می توانید 90 روز از 180 روز را بگذرانید. علاوه بر این، با پاسپورت وانواتو یا یکی از کشورهای دیگر حوزه کارائیب، می توانید بدون ویزا به بریتانیا بروید و اقامت کنید. تا شش ماه.

سوالات متداول

چگونه تابعیت ترکیه را دریافت کنیم؟

پاسپورت ترکیه را می توان از چند راه دریافت کرد:

  • با سرمایه گذاری از 250000 دلار؛
  • از طریق ازدواج؛
  • با تولد، اگر حداقل یکی از والدین ترک باشد.
  • از طریق استخدام پس از پنج سال کار؛
  • از طریق اخذ تابعیت پس از پنج سال زندگی در ترکیه؛
  • برای شایستگی های ویژه و دستاوردهای برجسته.

هزینه شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

برای دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، باید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • خرید املاک و مستغلات از 250000 دلار؛
  • افتتاح سپرده بانکی از 500000 دلار؛
  • خرید اوراق بهادار به مبلغ 500000 دلار؛
  • راه اندازی کسب و کار با سرمایه 500000 دلار؛
  • ایجاد 50 شغل

پس از سه سال می توان املاک و اوراق بهادار را فروخت و سرمایه گذاری یا تجارت را تعطیل کرد.

تابعیت ترکیه به سرمایه گذار چه می دهد؟

  • مزایای اصلی شهروندی ترکیه:
  • دوره ثبت نام از سه تا شش ماه؛
  • فرصت به دست آوردن شهروندی فوری برای کل خانواده؛
  • فرصت درخواست ویزای سرمایه گذار E2 آمریکا و مهاجرت به ایالات متحده با تمام خانواده؛
  • چشم انداز شهروندی اتحادیه اروپا در صورت پذیرش ترکیه؛
  • سرمایه گذاری ها را می توان در سه سال بازگرداند.
  • نیازی نیست تابعیت فعلی خود را رها کنید.
  • دانستن زندگی در ترکیه و دانستن زبان ضروری نیست.
  • تابعیت می تواند ارثی باشد.

اگر فرزندی در ترکیه متولد شود، آیا تابعیت ترکیه را دریافت می کند؟

اگر یک کودک حداقل یکی از والدینش شهروند ترکیه باشد، تابعیت ترکیه را دریافت می کند، در این مورد، کشور محل تولد اهمیتی ندارد. با این حال، اگر پدر و مادر هر دو خارجی باشند، کودک تابعیت ترکیه را کسب نخواهد کرد، حتی اگر در ترکیه متولد شود.

برای اخذ شهروندی ترکیه چه مالیات هایی باید پرداخت شود؟

بستگی به این دارد که در کدام کشور ساکن مالیات هستید. اگر بیش از 183 روز در سال در خارج از کشور تابعیت زندگی می کنید، دیگر مقیم آن کشور نیستید.

اگر بیش از 183 روز در سال در ترکیه زندگی می کنید، مقیم مالیاتی می شوید و باید فقط به اداره مالیات ترکیه مالیات بپردازید. اگر ترکیه توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف را با کشور اولین شهروندی شما منعقد کرده باشد، نیازی به دوبار پرداخت نیست.

هنگام فروش املاک، باید مالیات بر فروش - 2٪ از ارزش ملک را از فروشنده و خریدار بپردازید.

آیا امکان داشتن تابعیت مضاعف در ترکیه وجود دارد؟

قوانین ترکیه به خارجی ها اجازه می دهد بدون انصراف از تابعیت خود، تابعیت خود را دریافت کنند.

سربازی اجباری در ترکیه وجود دارد. آیا سرمایه گذار یا فرزندانش باید در ارتش خدمت کنند؟

سرمایه گذار که تابعیت ترکیه را کسب کرده باشد از خدمت سربازی معاف است. پسران او مشمول خدمت سربازی می شوند و پس از 18 سال مشمول خدمت اجباری می شوند. با این حال، تماس را می توان با پرداخت هزینه 6000 دلار لغو کرد.

  • فردین امیری
  • ۰
  • ۰

مجوز کار در ترکیه: قوانینی برای استخدام خارجیانی که در ترکیه اقامت دارند یا خارجیانی که برای کار به ترکیه می آیند مشمول آن هستند وجود دارد. در چارچوب قانون کار بین المللی شماره 6735 و قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی شماره 6458، مجوزهای کار خارجیانی که به ترکیه می آیند تنظیم می شود.

چند نوع مجوز کار وجود دارد؟

4 نوع مجوز کار خارجی در کشور ما وجود دارد. اینها هستند؛

    مجوز کار برای مدت معین: طبق قانون بین المللی کار شماره 6735 که پس از انتشار در روزنامه رسمی مورخ 1395/08/13 و شماره 29800 لازم الاجرا شد. به افرادی که درخواست مجوز کار خارجی آنها حداکثر به مدت یک سال مورد تایید قرار گرفته باشد، به شرطی که از مدت قرارداد کاری که با کارفرما امضا کرده اند تجاوز نکند، مجوز کار اعطا می شود. در پایان این مدت، به اتباع خارجی که بخواهند پروانه کار خود را تمدید کنند، به شرط ادامه کار در همان محل کار، مجوز حداکثر به مدت 2 سال اعطا می شود. در درخواست سوم و بعدی، مجوز کار حداکثر تا 3 سال اعطا می شود.

    مجوز کار برای مدت نامحدود: خارجیانی که دارای مجوز اقامت طولانی مدت در ترکیه و مجوز کار برای حداقل 8 سال هستند، می توانند برای مدت نامحدود برای اجازه کار اقدام کنند. اتباع خارجی که دارای مجوز کار برای مدت نامحدود هستند می توانند از حقوق اعطا شده به اتباع ترکیه بهره مند شوند، به استثنای برخی مقررات خاص همسر. با این حال، آنها نمی توانند از حقوقی مانند خدمت سربازی، کار در مؤسسات دولتی و حق رای و انتخاب شدن بهره مند شوند.

    اجازه کار مستقل: هر خارجی نمی تواند از مجوز کار مستقل که برای مدت معینی اعطا می شود بهره مند شود. این مجوز توسط وزارت با معیارهای زیر ارزیابی می شود:

  • سطح تحصیلات
  • تجربه حرفه ای
  • مشارکت در علم و فناوری
  • سهم سرمایه گذاری در ترکیه در اقتصاد این کشور
  • سرمایه ای که در کشور ما سرمایه گذاری می شود، اگر سهامدار یک شرکت خارجی باشد

    کارت فیروزه

فیروز کارت کارتی است که به خارجیانی که در زمینه‌های اقتصادی، علمی، فنی و صنعتی به کشور ما کمک می‌کنند و سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال می‌کنند و یا برای انجام آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، داده می‌شود. دارندگان این کارت از کلیه حقوقی که به اتباع خارجی دارای مجوز کار برای مدت نامحدود اعطا می شود، بهره مند می شوند. به همسر و فرزندان دارندگان این کارت مدرکی اعطا می شود که به عنوان اجازه اقامت نامحدود عمل می کند.

3 سال اول دوره انتقال است. در این مدت، در صورتی که خارجی ها سهم مورد انتظار را ارائه نکنند، کارت فیروزه آنها باطل می شود. اگر دارندگان برای دریافت کارت فیروزه برای مدت نامحدود در 6 ماه آخر 3 سال اقدام کنند، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، کارت فیروزه برای مدت نامحدود داده می شود. اما درخواست های پس از انقضای این دوره 3 ساله پذیرفته نمی شود و کارتی که دارند منقضی می شود.

چگونه برای مجوز کار خارجی ها اقدام کنیم؟

خارجیانی که مایل به کار در کشور ما هستند ملزم به ارائه مدارک و گذراندن مراحل خاصی در محدوده مجوز کار هستند. اینها هستند؛

  • درخواست اجازه کار اتباع خارجی در کنسولگری ترکیه که فرد خارجی از آنجا مجوز اقامت گرفته است یا کنسولگری ترکیه در کشور مبدا خارجی انجام می شود. در مرحله درخواست، ارسال الزامی است؛
  • قرارداد کار
  • دعوتنامه
  • نامه درخواست برای مجوز کار
  • فرم درخواست پرسنل خارجی
  • فتوکپی پاسپورت
  • کپی دیپلم یا گواهی فارغ التحصیلی موقت که توسط مترجمان معتبر یا مؤسسات رسمی به ترکی ترجمه شده است (در درخواست های خدمات خانگی، دیپلم متقاضی از آخرین مدرسه ای که فارغ التحصیل شده است)
  • وکالتنامه محضری شخصی که مجاز به ارائه درخواست الکترونیکی به عنوان «کاربر» از طرف سازمان یا مؤسسه ای است که پرسنل خارجی را به کار می گیرد یا گواهی مبنی بر اینکه شخصی که در مقام کاربر فعالیت می کند در سازمان یا موسسه ای که درخواست را ارائه می دهد
  • روزنامه ثبت تجارت ترکیه آخرین ساختار سرمایه و مشارکت سازمان یا مؤسسه ای را نشان می دهد که پرسنل خارجی را استخدام می کند.
  • ترازنامه و صورت سود و زیان سال گذشته تایید شده توسط اداره مالیات یا حسابدار رسمی

در عین حال، سازمان یا مؤسسه ای که پرسنل خارجی را در ترکیه استخدام می کند، موظف است مدارک مورد نیاز را در طول درخواست الکترونیکی اسکن کرده و این مدارک را به صورت آنلاین در زمان مقرر ارائه کند. همچنین ارائه مدارک مورد نیاز پس از تکمیل درخواست به صورت دستی یا پستی به وزارت کار و تامین اجتماعی الزامی است.

برای درخواست اجازه کار، خارجیانی که در کشور ما زندگی می کنند باید مجوز اقامت حداقل 6 ماهه داشته باشند. خارجیانی که این شرایط را دارند باید درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنند. ظرف 6 روز کاری پس از درخواست، فرم درخواست و نامه درخواست باید به وزارت کار و تامین اجتماعی تحویل داده شود.

 

 

برای پذیرش درخواست مجوز کار خارجی چه چیزی لازم است؟

با وجود انجام مراحل فوق، شرایطی وجود دارد که هم کارفرما و هم پرسنل خارجی باید رعایت کنند تا درخواست ها پذیرفته شود. اینها هستند؛

  • کارفرما باید حداقل 5 شهروند ترکیه را در محل کار استخدام کند. در صورت استخدام بیش از یک پرسنل خارجی، برای هر پرسنل خارجی 5 پرسنل ترکیه ای لازم است.
  • محل کاری که پرسنل خارجی را استخدام می کند باید حداقل 100.000 TRY سرمایه داشته باشد. در صورت عدم تامین این شرط، فروش ناخالص محل کار در نظر گرفته می شود. این فروش باید 800.000 TRY یا فروش خارج از کشور حداقل 250.000 دلار باشد.
  • اگر متقاضی مجوز کار سهامدار یک شرکت باشد، باید حداقل 40000 TRY سرمایه داشته باشد.
  • حقوق پرداختی به فرد خارجی باید با صلاحیت حرفه ای وی مطابقت داشته باشد. با توجه به این؛
  • 6.5 برابر حداقل دستمزد برای مدیران ارشد،
  • 4 برابر حداقل دستمزد مدیران، مهندسان و معماران واحد یا شعبه.
  • 3 برابر حداقل دستمزد برای افرادی که در مشاغلی که نیاز به تخصص یا شایستگی دارد، معلمان، روانشناسان، فیزیوتراپیست ها، نوازندگان و هنرمندان صحنه، استخدام خواهند شد.
  • حداقل حداقل دستمزد برای اتباع خارجی شاغل در خدمات خانگی و 1.5 برابر حداقل دستمزد برای اتباع خارجی که در مشاغلی غیر از موارد فوق استخدام خواهند شد (نمایندگان فروش، پرسنل بازاریابی و صادرات و ...)
  • 2 برابر حداقل دستمزد برای اتباع خارجی که در شرکت های گردشگری – انیمیشن و سازماندهی به عنوان آکروبات یا پست های مشابه و ماساژور و درمانگر آبگرم و ... استخدام می شوند.

خارجی هایی که می توانند بدون قید و شرط مجوز کار بگیرند

مجوز کار بدون قید و شرط به خارجیانی اعطا می شود که دارای شرایط زیر باشند مشروط بر اینکه مدارک اخذ شده از مقامات رسمی جمهوری ترکیه مبنی بر داشتن این شرایط را ارائه دهند.

  • خارجیانی که والدین یا فرزندان آنها شهروند ترکیه هستند،
  • خارجی هایی که حداقل 3 سال با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده اند،
  • شهروندان جمهوری ترک قبرس شمالی،
  • اتباع خارجی که دارای مجوز اقامت در چارچوب رویه های اداره ترک های مقیم خارج از کشور و جوامع وابسته هستند.
  • خارجیانی که دارای مجوز اقامت در چارچوب ملاحظات بشردوستانه هستند،
  • خارجیانی که به دلیل قربانی شدن در قاچاق انسان دارای مجوز اقامت هستند.
  • خارجیانی که دارای مجوز اقامت در وضعیت افراد بدون تابعیت (heimatlos) هستند.

وظایف اداره کل بین المللی کار چیست؟

اداره کل بین‌المللی کار که با لازم‌الاجرا شدن قانون بین‌المللی کار شماره 6735 که در تاریخ 1395/07/28 پس از انتشار در روزنامه رسمی مورخ 1395/08/13 لازم‌الاجرا شد، زیر نظر وزارت کار و اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده است. امنیت. این سازمان برای تعیین، بازرسی و تایید مجوزهای کار اعطا شده به خارجی ها تأسیس شد.

اتباع خارجی در صورت قبول نشدن درخواست مجوز کارشان کجا می توانند اعتراض خود را ارسال کنند؟

اتباع خارجی که درخواست تمدید مجوز کار یا مجوز کار آنها رد می شود، می توانند اعتراض خود را به صورت آنلاین ظرف 30 روز پس از تاریخ رد ارسال کنند. در این اعتراض اسکن و بارگذاری دادخواست حاوی توضیحات مبسوط در خصوص قبولی اعتراض و سایر مدارک مورد نیاز می باشد. در صورت رد اعتراض ممکن است اقامه دعوی شود.

اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی کار می کنند و کارفرمایانی که اتباع خارجی را غیرقانونی به کار می گیرند چگونه است؟

جریمه اداری برای کارفرمایانی که مصمم به استخدام اتباع خارجی بدون مجوز کار هستند و اتباع خارجی که آنها را به کار می‌گیرند، در نظر گرفته می‌شود. ضمناً کارفرما موظف است هزینه های اقامت و درمان اتباع خارجی را که استخدام می کند و همسر و فرزندان وی در صورت وجود تا زمان خروج از کشور و همچنین هزینه های بازگشت این اتباع خارجی و خانواده هایشان به کشورهایشان را تقبل کند.

اتباع خارجی که مشخص می شود بدون مجوز کار خارجی مشغول به کار هستند، برای اخراج به وزارت کشور آورده می شوند. سپس به اداره کل اداره مهاجرت آورده می شوند و مراحل لازم انجام می شود.

اتباع خارجی دارای مجوز کار چه مشاغلی را نمی توانند انجام دهند؟

برخی از مشاغل توسط خارجیانی که دارای مجوز کار در ترکیه هستند قابل انجام نیستند. اینها هستند:

  • وکیل
  • دفتر اسناد رسمی
  • دندانپزشک
  • پرستار
  • دامپزشک
  • آداب و رسوم کارگزاری
  • راهنمای گردشگری
  • داروساز
  • مدیر مؤسسات پزشکی خصوصی
  • افسر امنیتی
  • ماهیگیر، ناخدا، خدمه کشتی و غیره در آبهای سرزمینی ما.

آیا خارجیانی که به عنوان توریست به ترکیه می آیند می توانند برای مجوز کار اقدام کنند؟

خارجیانی که با ویزای توریستی به کشور ما می آیند نمی توانند برای مجوز کار در کشور ما اقدام کنند. این گونه افراد خارجی می توانند به کنسولگری های ترکیه در کشورهای خود مراجعه کرده و درخواست های خود را همراه با مدارک مورد نیاز ارائه دهند.

مطالعه بیشتر: زندگی در ترکیه

چه مدارکی برای استخدام سوری ها لازم است؟

همانطور که می دانید، صدها هزار سوری به دلیل ناآرامی هایی که در سال های اخیر در سوریه آغاز شده، به ترکیه آمده اند. کارفرمایانی که مایل به استخدام سوری هایی هستند که به کشور ما می آیند می توانند درخواست خود را به وزارت کار و تامین اجتماعی ارسال کنند. برای این کار لازم است حداقل مجوز اقامت 6 ماهه که سوری برای استخدام از اداره کل اداره مهاجرت گرفته است هنوز منقضی نشده باشد.

  • فردین امیری
  • ۰
  • ۰

هزینه زندگی یک عامل مهم در تصمیم گیری مهاجران برای ماندن است یا خیر. اکثر دانشجویان خارجی که پس از پایان تحصیل در ترکیه تحصیل کرده اند، می خواهند در ترکیه بمانند و به دنبال شغل مناسب برای ثبات باشند، در اینجا در مورد شرایط زندگی در ترکیه به خصوص برای تازه واردانی که به دنبال اقامت در آنجا هستند صحبت خواهیم کرد.

خدمات بهداشتی و درمانی در دو گزینه موجود است:

1. بیمه عمومی: خدمات بهداشتی رایگان SGK، برای همه اعضای خانواده، در تمام بیمارستان های دولتی.

2. بیمه خصوصی: سالانه 700 لیر هزینه دارد که تمام امور اولیه را پوشش می دهد. با توجه به نوع بیمه و شرکت بین 40 تا 80 درصد تخفیف ارائه می دهد.

زایمان در بیمارستان های دولتی و یا در بیمارستان های خصوصی از 1000 تا 7000 لیر رایگان است. میانگین معاینه پزشکی 50-150 لیر. ترکیه خدمات بهداشتی رایگان به پناهندگان ارائه می دهد. داروخانه‌ها در محله‌های مختلف پراکنده هستند و طبق سیستم داروخانه متناوب کار می‌کنند، در آخر هفته تعطیل می‌شوند تا یک داروخانه باقی بمانند که نیازهای بیماران را پوشش می‌دهد. دارو را بدون نسخه انجام ندهید. قیمت داروها در مقایسه با کشورهای عربی ارزان نیست.

 

هزینه زندگی در ترکیه

 

خدمات حمل و نقل

هزاران وسیله حمل و نقل برای ساکنان تراموا، دلموس، اتوبوس، کشتی، تاکسی و قطار وجود دارد. در مقاله قبلی به تفصیل در مورد آنها صحبت کردیم. هزینه سواری مترو برای هر نفر 1.75 لیر لیر است - کودکان تا 8 سال رایگان هستند. هزینه حمل و نقل را می توان به یکی از دو روش پرداخت کرد:

خرید کارت مغناطیسی KGS در رده های 20 - 25 تا 30 لیر مشابه کارت ویزا را می توان قبل از عبور از دروازه از بانک کشاورزی - یا از هر کیوسکی خریداری کرد. 500 متر قبل از دروازه گاری هایی برای فروش این کارت ها وجود دارد.

سیستم پرداخت دیگری نیز وجود دارد که سیستم OGS یک فرستنده اتوماتیک کوچک نصب شده در خودرو است که می توانید با سرعت خود بدون توقف از آن عبور کنید دارای گیت های اختصاصی به همین نام.

کیف پول الکترونیکی کارت استانبول مشابه کارت های مورد استفاده در کشورهای اروپایی - هنگام سوار شدن به اتوبوس یا تخریب که روی دستگاهی نزدیک راننده قرار می گیرد، قیمت کرایه را کسر می کند. در کیوسک های نزدیک ایستگاه های اتوبوس فروخته می شود.

کلید ضد زنگ اعتباری اکبیل که در داخل یک نگهدارنده پلاستیکی قرار می گیرد، یک بار قابل پر شدن و شارژ مجدد مناسب برای وسایل حمل و نقل مختلف می باشد.

زندگی در آنکارا و استانبول

از نظر مسکن و قیمت اجاره شهر به شهر متفاوت است، استانبول گران ترین زندگی در ترکیه است، به طور کلی حقوق ماهیانه خارجی ها معیار زندگی است، هر چه دستمزد نیروی کار کمتر باشد، زندگی ارزان تر!.

قیمت ها و هزینه های زندگی در این دو شهر بزرگ متفاوت است.

برای غذا، قیمت‌ها تا حدودی ارزان هستند، در رستوران‌ها افزایش می‌یابند، به طور متوسط ​​(25-35) لیر لیر، قیمت گوشت متوسط ​​قیمت هر کیلوگرم (25-60) لیر لیر است. غذاهای ترکی کنسرو و بسته بندی شده از کیفیت بالایی برخوردار است. محصولات عربی مانند نان عربی، برنج و ادویه در خواربار فروشی در بازارهای ترکیه موجود است.

بازارهای کترینگ در تمام مناطق ترکیه گسترش یافته است تا نیازهای غذایی مختلف را پوشش دهد، قیمت ارزان نیازهای مختلف را برآورده می کند (A101؛ BIM؛ Şok) برای خرده فروشی. برخی از آنها یک سری جهانی را دنبال می کنند که به طور گسترده مانند Carrefour در دسترس است.

هفته نامه پازار به صورت هفتگی آماده نمایش انواع محصولات و اقلام غذایی است. هر محله به روز خاصی اختصاص دارد، پنیر، ماهی، میوه و سبزیجات تازه، لباس های ارزان قیمت و برخی صنایع دستی که توسط زنان به فروش می رسد. انواع ادویه ها در بازارهای عامیانه قدیمی با قیمت 0.50 لیر با طعم تازه و لذیذ تخصص دارند.

بازار ماهی انواع مختلفی از ماهیگیری را ارائه می دهد، به حومه استانبول منتقل شد و قیمت ها از 4.5 لیر لیر شروع می شود. شیرینی ها در ترکیه بیشترین سهم را دارند، فرهای پخش شده در مقیاس بزرگ، اغلب نام شهرها یا مکان های معروف را دارند، خوشمزه ترین نان را مشابه نان فرانسوی ارائه می دهند، طعم های متعدد با تاهین و روغن زیتون - آرد قهوه ای و سفید، آرد ذرت، قیمت ها. از 0.90 TL تا 3 TL شروع می شود. دولت از طریق شرکت کوره های عمومی از غرفه ها حمایت می کند.

انواع لباس‌ها، ورزشی، روزانه، کیفیت متفاوت است، زیرا قیمت‌ها برای رضایت همه اقشار جامعه، می‌توانند در ازای آن، یک ست کامل بچه‌گانه را با قیمت 30 لیر و یک ست کامل مردانه را با قیمت 150 لیره برای کسانی که درآمد محدودی دارند، خریداری کنند. برای برندهای بین المللی قیمت به ست زنانه 700 TL برسد.

در حالی که قیمت کفش های باکیفیت 100 پوند است، بسیاری خرید برند معروف را به دلیل طول عمر و کیفیت آن دوست دارند. آنها کاربردی و راحت هستند و طرح هایشان کلاسیک است. بازار ترکیه نیازهای همه را از کشورهایی که تولید و تولید لباس را رهبری می کنند، به پوشاک پوشش می دهد.

افتتاح مال ها به گسترش فروشگاه های ارائه دهنده پیشنهادات فصلی و تخفیف تا 70 درصد از برندهای مختلف کمک کرده است. این مراکز شامل طیف وسیعی از فست فودهای بین المللی – غذاهای ترکی و بین المللی می باشد که میانگین وعده غذایی برای هر نفر 20 لیر است. این مراکز خدمات پارکینگ پولی را ارائه می کردند. بازارهایی در آنکارا، استانبول و شهرهای مختلف ترکیه با قیمت های متفاوت به صورت عمده ارائه می شود.

خدمات عمومی

هزینه برق و آب به 100 پوند در ماه می رسد و می تواند از آن افزایش یابد. هزینه آب بیش از 60 لیر برق است.

گرمایشی که با استفاده از گاز طبیعی از طریق خطوط و کنتورها می رسد در زمستان 300 لیر و بالاتر هزینه دارد ترکیه کشوری مستعد برف و طوفان است و سوخت آن بسیار ضروری است.

متوسط ​​هزینه اینترنت 100 خط در ماه است.

مکان‌های تفریحی و سرگرمی برای همه در دسترس است، از پارک‌های عمومی و بازی‌های کودکان، شهرداری برای تعطیلات باربیکیو و جشن‌ها هزینه‌های نمادین فراهم می‌کند، پارک‌های تفریحی، استراحتگاه‌ها و سالن‌های برفی در شهرهای مختلف ترکیه گسترده شده‌اند که از ۱۵ لیره تا ۱۵۰ لیر لیر شروع می‌شود. سفرهای دریایی به عنوان نوعی تفریح، در مقاصد مختلف دریایی، قیمت های متفاوت و مکان های زیبا و طبیعت زیبا. خدمات خرید الکترونیکی در دسترس است، رزرو آنلاین، پیشنهادات و تخفیف ها همیشه در دسترس است.

در نهایت میانگین قیمت موبایل 10 دلار و صورتحساب تلفن ثابت 9 دلار است.

همه سعی می کنند هزینه های زندگی در ترکیه را جویا شوند و آیا می توان در شرایط مناسب زندگی کرد؟!

در مقاله زیر به مهمترین سوالاتی که در ذهن شما در مورد هزینه زندگی و زندگی در ترکیه وجود دارد پاسخ خواهیم داد.

در صحبت در مورد زندگی در ترکیه، باید به تمام جنبه های زندگی که ما را مجبور به زندگی در ترکیه یا سایر کشورها می کند، فکر کنیم، مانند وضعیت سلامت، حمل و نقل، خدمات، مسکن و اجاره در ترکیه، کار، و میانگین حقوق ماهانه افرادی که می آیند. به ترکیه، در زیر در مورد هر یک به طور جداگانه صحبت خواهیم کرد.

با توجه به وضعیت سلامت، ترکیه سه نوع مراقبت پزشکی و بهداشتی شامل بیمارستان‌های دولتی (دولتی)، خصوصی و دانشگاهی را ارائه می‌دهد که با مراقبت‌های پزشکی رایگان برای پناهندگان خدمات ارائه می‌دهد. حمل و نقل ترکیه کشوری با بیش از 50 فرودگاه و هزاران نوع حمل و نقل مختلف بین تراموا یا مترو یا دولموس یا اتوبوس های بزرگ است که با توجه به قیمت های این حمل و نقل برای مهاجران خارجی تا حدودی بالا در نظر گرفته می شود، زیرا سوخت ماده گران قیمتی است. بوقلمون.

در مورد مسکن و اجاره، بسته به شهری که برای زندگی در آن انتخاب کرده اید، متفاوت است. از نظر قیمت، اجاره آپارتمان در استانبول گران ترین شهر در بین تمام شهرهای ترکیه است، اما این البته بستگی به حقوق ماهانه دریافتی توسط شهروندان دارد. ساکن در هر شهر مورد نظر خود، همچنین از شهری به شهر دیگر متفاوت است. هر چه دستمزد کارگر کمتر باشد، خانه ها و آپارتمان ها ارزان می شود و بالعکس.

هزینه زندگی در آنکارا و استانبول

آنکارا پایتخت ترکیه است اما این نباید شما را بترساند زیرا جایی است که می توانید چیزهای متنوعی را با قیمت های مختلف پیدا کنید. جایی که قیمت بلیط حمل و نقل ماهانه به 51.68 دلار می رسد، در حالی که تعرفه تاکسی 0.99 دلار در هر کیلومتر است و تعداد دقیقه هر تلفن همراه را 0.21 دلار می دانید.

شهر استانبول یکی از گران‌ترین شهرهای جهان به‌عنوان استاندارد زندگی است که خانواده‌های چهار نفره در آن به ۱۸۰۰ دلار در ماه برای یک زندگی متوسط ​​نیاز دارند، در حالی که دانشجو به ۶۰۰ دلار در ماه نیاز دارد. .

ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی

ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی عبارتند از: سانلیورفا، کایسری، مرسین، قونیه، اسکندرون و هاتای که طبیعتی جذاب و استاندارد زندگی ارزان دارند، اما بسیار دور از پایتخت هستند.

  • فردین امیری
  • ۰
  • ۰

ترکیه برای همه خارجی هایی که قصد زندگی در این کشور را دارند چیزهای زیادی برای ارائه دارد. زندگی در ترکیه با زیرساخت ها، استاندارد زندگی، هزینه های پایین زندگی، فرآیند بدون پیچیدگی دریافت مجوز کار یا اجازه اقامت، نرخ ارز TL و مزیت دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری، یک ایده عالی برای همه است. ملیت بیگانه.

هزینه زندگی و مسکن

هزینه زندگی در ترکیه برای خارجی های اتحادیه اروپا و آمریکا گران نیست. به جز مکان‌های خاص، مسکن و هزینه زندگی در مقایسه با کشورهای خود ارزان‌تر است. اگرچه تفاوت‌های منطقه‌ای بر هزینه زندگی تأثیر می‌گذارد، اما میانگین هزینه اجاره، حمل‌ونقل، غذا و هزینه‌های روزانه هنوز بسیار کمتر از اتحادیه اروپا یا ایالات متحده است. همچنین هزینه های مسکن، گزینه های مختلف از ویلا گرفته تا آپارتمان، در ترکیه معقول تر است.

مجوز اقامت و کار

خارجی هایی که تصمیم به زندگی در ترکیه دارند باید اجازه اقامت یا کار خود را دریافت کنند تا پس از دوره 90 روزه ویزا در این کشور بمانند. اتباع خارجی قبل از مهاجرت به ترکیه باید با مدارک مورد نیاز از کنسولگری جمهوری ترکیه در کشور خود برای مجوز کار اقدام کنند. پس از درخواست اولیه، درخواست های آنلاین باید از طریق پورتال دولت الکترونیک ترکیه (www.turkiye.gov.tr) و درخواست مستقیم به وزارت کار و تامین اجتماعی در ترکیه ظرف مدت 10 روز انجام شود. درخواست های اجازه اقامت نیز ابتدا از طریق سیستم اقامت الکترونیکی اداره کل مدیریت مهاجرت انجام می شود. پس از درخواست آنلاین، اتباع خارجی باید مدارک مورد نیاز را به دفاتر اداره کل مدیریت مهاجرت ارائه دهند.

 

زندگی در ترکیه

نرخ ارز لیر ترکیه

برای خارجی هایی که از اروپا یا آمریکا می آیند، نرخ ارز لیر ترکیه یک مزیت بزرگ است. در سال گذشته، به دلیل کاهش نرخ ارز، فروش خانه در ترکیه افزایش یافت، فروش به اتباع خارجی در سال 2018 78 درصد افزایش یافت. بیشتر خریداران خانه که می خواهند در ترکیه زندگی کنند از اروپا و خاورمیانه هستند. نرخ ارز TL همچنین صاحبان مشاغل را از نزدیکترین کشورها و همچنین کشورهای اتحادیه اروپا مانند بریتانیا، هلند، اسپانیا و ایالات متحده آمریکا جذب می کند. ترکیه همچنین تابعیت ترکیه را با سرمایه گذاری به خارجی ها ارائه می دهد. اگر کسب و کاری برای حداقل 50 شغل تمام وقت برای شهروندان ترکیه ایجاد کرده اید یا حداقل 500 هزار دلار سرمایه گذاری کرده اید، می توانید برای شهروندی ترکیه درخواست دهید.

مناطق محبوب برای زندگی در ترکیه

ترکیه گزینه های زیادی را برای خارجی هایی که می خواهند خانه بخرند یا کسب و کار ایجاد کنند و در این کشور زندگی کنند، ارائه می دهد. محبوب ترین مناطق برای زندگی در ترکیه برای اتباع خارجی استانبول، دریای اژه و شهرهای ساحلی مدیترانه است. در حالی که اکثر صاحبان مشاغل ترجیح می دهند تجارت خود را ایجاد کنند و در استانبول زندگی کنند، خارجی ها ترجیح می دهند در بسیاری از مناطق آرام مانند منطقه آلانیا در آنتالیا، بدروم، فتحیه، مارماریس، دیدیم یا سیده زندگی کنند و ملک بخرند.

چند کلمه ترکی یاد بگیرید

نکته آخر اینکه شروع به یادگیری زبان ترکی قبل از نقل مکان، مزیت بزرگی برای شما خواهد بود. بدون یک دوره آموزشی مناسب ترکی، یادگیری زبان ترکی ممکن است کمی سخت باشد، اما می توانید چند کلمه مفید را یاد بگیرید که در سفر به ترکیه به کارتان بیاید. یادگیری زبان ترکی ممکن است آسان نباشد، اما پس از شروع زندگی در ترکیه، زبان ترکی را بسیار سریعتر فرا خواهید گرفت.

  • فردین امیری
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • فردین امیری
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • فردین امیری